Exerciții fizice în spondilita anchilozantă

Exerciții fizice în spondilita  anchilozantă

Una din afectiunile reumatismale, in care articulațiile, mai ales cele ale bazinului, spatelui, șoldurilor și genunchilor se inflamează este spondilita anchilozantă sau pe numele său latinesc Spondylitis Ankylopoetica. Înțepenirea este temerea cea mai mare a celor care suferă de această boală, motiv pentru care este mai mult decât recomandată mișcarea fizică.

Un Ghid al Tratamentului în Spondilita Anchilozantă, postat de către Ministerul Sănătății pe siteul său, include printre măsurile educative, terapia fizicală și exercițiul fizic.

,,Revizuirea a şase studii clinice randomizate arată că exerciţiul fizic la domiciliu (nivel de evidenţă IIa) ameliorează funcţionalitatea pe termen scurt comparativ cu lipsa oricărei intervenţii terapeutice”, scrie în acest ghid.

Potrivit specialiștilor care au elaborat acest document exerciţiile fizice trebuie să însumeze 2-3 ore/săptămână, înotul fiind considerat cel mai util. Dacă nu știți să înotați, puteți încerca alte sporturi precum: badminton, tenis, volei, baschet.

Chiar și simple mișcări fizice cum ar fi cele ale capului şi gâtului, menţinerea unei posturi corecte sunt eficiente.  De asemenea, ajută și determină ameliorări dormitul pe un pat tare, statul pe burtă timp de 20 minute înainte de culcare şi la trezire.

Specialiștii din Liga Contra Reumatismului oferă câteva sfaturi pacienților cu această boală pe siteul Ligii (http://www.reumatism.ro/disease/spondilita). De exemplu, să mișcați umerii spre spate din când și să întindeți partea superioară a spatelui. Un exercițiu ușor de efectuat de oricine este acesta: să vă lungiți pe burtă, cu brațele întinse de-a lungul corpului. Faceți de 3 ori pe zi acets exercițiu, fără să folosiți vreo pernă și întoarceți-vă capul în lateral.

Important este să faceți continuu mișcare,chiar și atunci când nu mai aveți probleme deloc cu durerea sau înțepeneala, sau aceste simptome  s-au diminuat.

Sursa: www.aderrio.ro

webdesign: mihaivladguta